Ugrás a fő tartalomra

7100 Szekszárd, Palánk 19.


főigazgatói, kancellári titkárság: +36 74/319-876; könyvelés: +36 74/418-942; munkaügy, pénztár: +36 74/446-373

Széchenyi 2020

GINOP-6.2.3-17-2017-00012 - Tanulók fejlesztése


GINOP-6.2.3-17-2017-00012 - Tanulók fejlesztése

Együttműködés a dunántúli agrár szakképzés fejlesztéséért

  1. Tanulócsoportok fejlesztése

A lemorzsolódással veszélyeztetett tanulók bevonásával 2018. október 31-ig megalakításra kerültek a tanulócsoportok. Szövegértés és matematika műveltségterületen került sor hetente egyéni és csoportos alapkompetencia fejlesztésre a 2018/19-es és a 2019/20-as tanévben. A konzorcium 9 intézményében összesen 162 tanuló került fejlesztésre 35 tanulócsoportban.

Intézmény neve Bevont tanulók száma összesen/fő  Csoportvezető
AM Dunántúli Agrárszakképző Központ, Csapó Dániel Mezőgazdasági Szakgimnázium, Szakközépiskola és Kollégium 24  
Szekszárd
Csoport megnevezése Bevont tanulók száma Pedagógus neve
Alapkompetencia fejlesztő – matematika 1. 6 Főfainé Balics Viktória
Alapkompetencia fejlesztő – matematika 2. 6 Dr. Borusné Szaláncz Kozima
Alapkompetencia fejlesztő – szövegértés 3. 6 Karika Ágnes
Alapkompetencia fejlesztő – szövegértés 4. 6 Vasné Görcs Éva
     
AM DASzK, Móricz Zisgmond Mezőgazdasági Szakgimnáziuma, Szakközépiskolája és Kollégiuma 24  
Kaposvár
Csoport megnevezése bevont tanulók száma pedagógus neve
Matematika alapkompetencia fejlesztés 6 Valter Norbert
Szövegértés alapkompetencia fejlesztés 6 Pálosné Halas Viktória
SNI, MTMN tanulók fejlesztése 6 Princz Enikó
Szakmai tantárgyi korrepetálás 6 Szász Melinda
     
AM DASZK, Apponyi Sándor Mezőgazdasági Szakgimnáziuma, Szakközépiskolája és Kollégiuma 11  
7184 Lengyel, Petőfi u. 5.
Csoport megnevezése bevont tanulók száma pedagógus neve
Szövegértés alapkompetencia fejlesztő 3 Fazekasné Sipos Erika
Matematika alapkompetencia fejlesztő 3 Fábián Nikolett
Alapkompetencia fejlesztő-SNI, BTM csop. 3 Váli-Tóth Györgyi
Alapkompetencia fejlesztő -korrepetáló 2 Palkó Zsuzsanna
     
AM DASzK, Sellyei Mezőgazdasági Szakgimnáziuma Szakközépiskolája és Kollégiuma 11  
Csoport megnevezése bevont tanulók száma pedagógus neve
Tantárgyi korrepetálás kiscsoportban/matematika 3 Vitári Judit
Szaktárgyi felkészítő fejlesztőcsoport 2 Czuppy György
Szövegértés alapkompetencia fejlesztő csoport 3 Tóth-Poros Eszter
Matematika alapkompetencia fejlesztőcsoport 3 Csőke Edit
     
AM DASzK, Ujhelyi Imre Mezőgazdasági és Közgazdasági Szakgimnáziuma, Szakközépiskolája és Kollégiuma 16  
Szentlőrinc
Csoport megnevezése bevont tanulók száma pedagógus neve
Alapkompetencia – szövegértés 6 Győrfi-Pósa Andrea
Alapkompetencia – matematika 5 Börzsönyi Ágnes
Alapkompetencia – Korrepetálás 5 Győrfi-Pósa Andrea
     
AM DASzK, Teleki Zsigmond Mezőgazdasági Szakgimnáziuma, Szakközépiskolája és Kollégiuma 13  
Villány
Csoport megnevezése bevont tanulók száma pedagógus neve
Matematika alapkompetencia fejlesztő csoport 5 Jerger Zsolt
Szövegértés alapkompetencia fejlesztő csoport 4 Vujic Renáta
Szakmai tárgyból felkészítés 2 Orgyánné Bernáth Orsolya
Szakmai tárgyból felkészítés 2 Kasza Anita
     
AM DASzK Vépi Mezőgazdasági Szakgimnáziuma, Szakközépiskolája és Kollégiuma 24  
Csoport megnevezése bevont tanulók száma pedagógus neve
Matematika alapkompetencia fejlesztés 6 Dr. Kovácsné Végh Judit
Sajátos nevelési igényhez kapcsolódó kompetencia fejlesztés 6 Keszlerné Kovács Katalin
Szakmai kompetencia fejlesztés 6 Husz Annamária
Szövegértési kompetencia fejlesztés 6 Viszked Ferenc
     
Széchenyi Zsigmond Mezőgazdasági Szakgimnázium, Szakközépiskola és Kollégium 17  
Csoport megnevezése bevont tanulók száma pedagógus neve
Matematika alapkomp. fejl. mcs. 4 Anticsné Pápai Éva
Szövegértés alapkomp. fejl. mcs. 4 Kisgyura Brigitta
SNI/BTM fejl. mcs. 4 Soós Andrásné
Szakmai tárgyakból felkészítés 5 Antics József
     
Kinizsi Pál Élelmiszeripari Szakgimnázium és Szakközépiskola 22  
Csoport megnevezése bevont tanulók száma pedagógus neve
Alapkompetencia – matematika 6 Dufla Ildikó
Alapkompetencia – szövegértés 5 Felde Erika Tímea
Szaktárgyi felkészítés 5 Csamári Gábor
Szakmai tárgyakból felkészítés 6 Papné Szabó Ibolya
     
Összesen 162 35 tanulócsoport

A 9. osztályosok országos mérése a GINOP 6.2.2 –VEKOP 15  kiemelt projekt által fejlesztett mérési eszközökkel

A helyzetfelmérést követően megalakultak a különböző munkacsoportok, ezek egyike a mérés-értékelés munkacsoport, amely a tanulók központi méréseit koordinálta.

2018. szeptember hónapban zajlottak le az intézményekben az első központi mérések, amelyek a tanulók szövegértési és matematikai alapkompetenciájának adott szintjét mérték fel.

Ez a mérés rendben lezajlott, a mérőlapok papír alapúak voltak, kódolásuk nem okozott gondot, a megvalósítás menete hasonlított a minden évben lezajló májusi országos kompetenciamérések lebonyolításához. A tanulók kódszámmal dolgoztak, a mérés eredményeire osztályzatot adni nem lehetett. A tesztlapokat a mérési koordinátorok javították ki a központilag küldött javítókulcs alapján. A mérési eredményeket táblázatos formában küldték be az intézmények. Minden intézmény nevelőtestülete megismerte a mérési eredményeket és elemezte azokat.

Az eredmények elemzése viszonylag könnyen és gyorsan megtörtént, hiszen a táblázatokból nagyon jól látszott, hogy az egyes kódszámokon szereplő tanulók, az egyes feladat típusokban milyen eredményt értek el, így a lemorzsolódással veszélyeztetett tanulók kiszűréséhez jó alapot adott.

A következő mérés 2019. tavaszán történt, amely már online mérés volt. Ez a mérés az intézmények egy részében csak nagy nehézségek árán tudott megvalósulni. Az intézmények számítógépes környezete okozta a gondok egy részét. Több napos, állandó egyeztetés és központi segítség után minden intézményben meg tudott valósulni ez a mérés is. Az eredményeket már nem az intézményben kellett feldolgozni, ez nagy könnyebbséget jelentett.

A 2019/20-as tanévben 2019. szeptember 23-27. között került sor a 9. évfolyamosok körében az őszi bemeneti mérésre. Az előző mérés tapasztalataiból okulva ez már gördülékenyen zajlott, az eredmények azonnal visszanézhetők voltak. Az internetkapcsolat megszakadása miatt néhány intézményben gondot okozott az eredmények megtekintése, illetve volt ahol a feladat befejezése is, de általánosságban elmondható, hogy a mérés sikeres volt.

A 2020-as tavaszi mérés a koronavírus járvány miatt nem jött létre, de az előző mérések jó tapasztalatot nyújtottak a tanulói alapkompetenciák, ez által lemorzsolódó tanulók felméréséhez.

A mérések eredményeiről elmondható, hogy a tanulók a szövegértés terén jobb eredményeket értek el, mint a matematikai készségek és képességek terén. Ez persze abból is adódik, hogy a szövegértési hiányosságok a matematikai feladatoknál hatványozottabban jönnek elő. Az első mérés után azok a tanulók kerültek fejlesztésre, akik valamely képességterület feladatainak megoldása során nem érték el a 20%-ot. Az intézményi tanulócsoportok kialakításánál az egyik szempont volt az országos mérés eredménye, ezen kívül szerepet játszottak még a pályázat egyéb munkacsoportjai által (pl. a tanulók szociális helyzete) történt mérések is, amelyek árnyaltabb képet adtak a tanulók helyzetéről, a veszélyeztetettség mértékéről. A fejlesztendő tanulócsoportok minden intézményben csoportonként 6-6- fővel alakultak meg. Egy-egy tanuló csoportos és egyéni fejlesztésben is részt vett, különböző területeken. Így fejlesztésük komplex módon, több oldalról is megtörtént.  (pl. személyiségfejlesztés, vállalkozói ismeretek stb.)

Összegzésképpen elmondható, hogy mivel ilyen átfogó, több intézményre kiterjedő bemeneti és kimeneti mérés és összehasonlításra alkalmas mérési adatelemzés az intézmények gyakorlatában sem országos, sem intézményi szinten nem volt jellemző, így a mérések megvalósítása, és tapasztalatainak továbbvitele nagy segítséget jelent az intézmények számára a lemorzsolódó tanulók feltérképezéséhez és fejlesztéséhez. Az összehasonlítható mérési eredmények egy-egy tanuló kapcsán biztosították a fejlesztések hatékonyságának növelését. A tanulócsoportok vezetőinek és a résztvevő tanulók a motiválásában egyaránt nagy szerepet játszott, hogy kimutathatóan, objektív adatok alapján láthatóvá vált a hozzáadott érték, a tanulói a fejlődés.



KIMIKK
Agrár VizsgaközpontAgroszász Kft.Agrotec Magyarország Kft.AXIÁLBonafarm CsoportDalmand Zrt.Déli Agrárszakképzési Ágazati KépzőközpontDöbröközi Mg. Zrt.Gyulaj Zrt. Magtár Kft.Magyar Agrár- és Élettudományi EgyetemMagyarország KormányaMecsekerdő Zrt.Nemzeti Agrárgazdasági KamaraP&P Pékáru Kft.Pick Szeged Zrt.Rio Alto Kft.Zöld Kakas Líceum Kft.
Széchenyi 2020

    • SZC logo fehér
    • Déli Agrárszakképzési Centrum

      7100 Szekszárd, Palánk 19.

    • Telefon: főigazgatói, kancellári titkárság: +36 74/319-876; könyvelés: +36 74/418-942; munkaügy, pénztár: +36 74/446-373

      E-mail: centrum@deliaszc.hu

      OM azonosító: 036410

      Felnőttképzési nyilvántartás száma: E/2020/000385


    2025Déli Agrárszakképzési Centrum